Panama - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Tessa Bakker - WaarBenJij.nu Panama - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Tessa Bakker - WaarBenJij.nu

Panama

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 Mei 2014 | Panama, Bocas del Toro

Het eerste woord dat in mij opkwam toen ik was geland: heet.

De reis begon (of ging verder, net hoe je het ziet) met 4 verschillende vluchten
Cuzco-Lima
Lima-Bogota(Colombia)
Bogota-Panama City
Panama City-Bocas del Toro

Ik kwam om 00.15 aan vorige week en moest een taxi nemen (40 minuten) naar het andere vliegveld om daar m'n binnenlandse vlucht te nemen om 6.30 naar Bocas del Toro.
Eenmaal aangekomen ... en WOUW wat een paradijs hier zeg!

Bocas del Toro is een eilanden archipel aan de Caribische zee in Panama. Ik heb besloten om hier wat langer te blijven (ik denk 2 weken) in plaats van rondreizen door Panama. Dit omdat ik van plan ben het rondreizen in Costa Rica te doen, en in Bocas del Toro wil ik gewoon relaxen etc. En dat relaxen lukt aardig. Oja en ook omdat ik een koffer EN een backpack heb en ik zie er zwaar tegenop om dit elke keer op sleeptouw te nemen. Tsja dat heb je als je verwacht ergens langer dan een jaar te blijven en opeens wordt het 4 maanden..

Ze hebben hier super veel verschillende stranden die allemaal iets eigens hebben. Ben op de naar Starfish beach geweest, onwijs mooi strand maar vreemd genoeg vindt je meer zeesterren in het zeewater bij het hostel! En later naar Red frog beach, geen kikkers te bekennen maar wel een onwijs mooi strand. Wel oppassen geblazen met die kokosnoot bomen, liep op het strand en opeens BAF PATS BOEM fette dikke kokosnoot viel van de boom, bijna op me hoofd.
Het water is trouwens echt crystal clear. Heb meteen de waterproef iPhone case getest, en jahoor wat een topper! Werkt echt prima, zal wel even wat fototje’s posten op Facebook. Laatst vanaf de zwemband in zee geskyped met moeders, echt grappig.

Het hostel, Casa Verde, is echt gaaf. Direct aan de zee gelegen, hangmatten, snorkel spullen, zwembanden, gezellige bar en leuke mensen. Uitgaansleven is ook super, alleen bij clubs aan het water gelegen moet je blijkbaar oppassen want er zijn dieven die opeens uit het water komen springen! Gebeurde bij een meisje dat naast me zat. Doodziek.

Gister naar Dolphin bay geweest (en ja daar zag je dolfijnen inderdaad), daarna wezen snorkelen bij een plaats met super veel koraal en vissen. Heeeel tof. Toen verder naar Zapatillas, dat is zo'n strand die je normaal gesproken alleen in de reisgidsen ziet. Totaal bounty eiland, zooo gaaf. Ik wil hier dus echt nooit meer weg. Een van deze dagen ga ik duiken. Het surfen bewaar ik voor in Costa Rica.

Vanochtend zijn m'n 4 Canadese vriendinnetjes helaas vertrokken :( maar genoeg leuke mensen die ook alleen reizen dus dat gaat helemaal goed komen.

Adiosssss mensen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Bocas del Toro

Panama

Bocas del Toro in Panama

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2014

Panama
Tessa

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1202
Totaal aantal bezoekers 5837

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 14 Mei 2014

Panama

14 Februari 2013 - 17 Mei 2013

Peru

24 Augustus 2012 - 17 December 2012

Zweden buitenland studie

06 December 2012 - 13 December 2012

Lapland

20 Mei 2012 - 26 Mei 2012

IJsland

Landen bezocht: