Cusco & jungle - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tessa Bakker - WaarBenJij.nu Cusco & jungle - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tessa Bakker - WaarBenJij.nu

Cusco & jungle

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 Maart 2013 | Peru, Cuzco

Maar weer even een reisblog !!

Cusco

Sinds de tweede week ben ik eigenlijk best veel de deur uitgeweest en heb echt super leuke mensen leren kennen overal vandaan. Maar alsnog ga ik het meest met lokale mensen om en dat bevalt opzich wel goed want zij weten natuurlijk precies hoe, wat en waar.
Ben vooral buiten de deur gaan eten wat dat kost geen drol en is ook nog eens hartstikke lekker! Zoveel smaak... in vergelijking met Nederlands eten.
Verder heb ik het uitgaansleven ook ontdekt zoals jullie al door hadden, en dat bevalt heel goed. Elke avond hebben ze gratis salsa lessen in zowat elke discotheek, tot een uur of 11. Daarna is het gewoon uitgaan.
Ben wel een beetje begonnen mee te doen maar misschien ga ik even een paar lessen volgen in een dansschool zodat ik tenminste mee kan doen! Verder heb ik Pisco sour ontdekt.. een lokaal drankje, en geloof me - die is echt killing. Dus daar ben ik weer vanaf gestapt!

Ook was ik begonnen met Spaanse les, maar heb nu even een week geen les omdat ik er geen tijd voor heb ivm m'n onderzoeksvoorstel.
Was thuis namelijk eerder begonnen aan het voorstel zodat ik wat meer speling had hier maar al die speling is inmiddels weg (door me reisje naar de jungle, spaanse lessen en vooral omdat het hier zo lekker weer is vind je het gauw zonde om binnen te zitten).
Verder ben ik vrijdag ziek geworden, goed ziek. Gister voelde ik me weer oke maar sinds gister avond ben ik weer terug bij af.
Dus veel coca thee drinken en me snel weer beter voelen!

Jungle reisje

Het begon in ieder geval met een frisse start. Het busje van het bedrijf waar ik de reis had geboekt, inclusief gids - chef en medereizigers was vertrokken zonder mij. Dus toen moest ik met 'openbaar vervoer'.
Vier uur buiten bij de busplaats gewacht en zelf mensen verzameld die er ook heen moesten, omdat er anders geen chauffeur die kant op wou rijden. Uit eindelijk opgepropt in een busje vol peruaanse mensen waarvan er geen 1 engels sprak. De reis was een hel dankzij een slechte chauf, slechte wegen en geen bereik of flauw benul waar ik moest zijn. Ik heb geen eens zin meer om er over na te gaan denken dus sla ik dat stuk over.
Eenmaal aangekomen had ik 2 uur tijd om te maffen en daarna stond het ontbijt klaar. De groep was echt tof. 3 mensen uit Denemarken en een gozer uit Spanje. Veel lol met ze gehad! Vanaf dag 1 zijn we elke dag de jungle in getrokken. Het was 35 graden en het is er super vochtig dus zweten deden we wel. Daarom was het heerlijk dat we af en toe een paar uur met de boot moesten om naar een andere lodge te gaan. We hebben kaaimannen gezien, schildpadden, een regenboogboa van 2 meter, 's werelds grootste cavia (1 meter nogwat), heel veel soorten tropische vogels, aapjes (spidermonkey en capucin monkey of zo en nog 1tje), hele grote spinnen en enorm veel verschillende vlinders. Verder natuurlijk alle insecten aanwezig maar dan extra groot (slakken van 10 cm en mieren van 2 cm bijvoorbeeld).
We hebben gedronken uit bamboe stokken haha dat was wel geinig. Die bomen hebben het meest zuivere water van de jungle - door middel van hun eigen zuiveringssysteem! Verder waren er mintbomen, rubberbomen, uienbomen, knoflookbomen, banaanbomen, ananasbomen, kokosnootbomen, en ga zo maar door. Dus het rook meestal niet naar 'bos' maar meer naar kruiden enzo, heel apart.

Verder coca plantages gezien, waar lokale boeren erg weinig mee verdienen maar de tussenpersonen en iedereen die er een zootje chemicalen bijvoegd stinkend rijk zijn. Verder worden de bladeren van de coca planten gebruikt door lokale bevolking en toeristen om thee van te maken of om gewoon op te kauwen. Het effect is natuurlijk minimaal in vergelijking met coke maar het geeft je energie en het is goed voor je bloedsomloop - kortom ; goed voor de hoogteziekte!

Wat ik verder facinerend vond is ayahuasca (ooit van gehoord?)
Dat is een plant die we tegenkwamen in de jungle, en zorgt voor een sterk trippend en hallucinerend effect door DMT of iets dergelijks wat er in zit. Als je deze bladeren plukt en met een andere plant soort een thee van maakt en dit drinkt begin je aan een trip van 3 uur die je alles uit je verleden en toekomst laat zien wat je niet wist (en dus wel in je hersenen zit). Oke je moet er in geloven maar goed heel veel toeristen doen dit dus in de jungle. Ook is het heel populair bij de lokale bevolking zelf, omdat je 'recht tegenover jezelf komt te staan' en je krijgt toegang tot nieuwe informatie over jezelf. Heb een paar mensen gesproken die dit hebben gedaan maar het sprak me nou niet bepaald aan, lijkt me eerder eng. (zoek maar op youtube!)

Nou verder ben ik helemaal lek gestoken en zit nog steeds elke minuut van de dag te krabben :D! Oja en we hadden dus onze eigen chef mee - supertoffe dude die echt ONWIJS lekker kon koken !! Elke ochtend, middag en avond warm eten - heel uitgebreid en vol smaak.
Natuurlijk geen electriciteit of warm water maar dat geeft niet, het liefst nam je 10 keer per dag een koude douche!

Nou ik denk dat ik het meeste wel heb verteld... alhoewel ik vast een aantal dingen vergeten ben te typen.


Adiossssssssssssssssssssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Peru

3 maanden Cusco

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

CUSCOOOOO

05 Mei 2013

Cusco

08 April 2013

Arequipa - Chivay - Puno - Bolivia

11 Maart 2013

Cusco & jungle

17 Februari 2013

Peru - Lima en Cusco eerste dagen
Tessa

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 5839

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 14 Mei 2014

Panama

14 Februari 2013 - 17 Mei 2013

Peru

24 Augustus 2012 - 17 December 2012

Zweden buitenland studie

06 December 2012 - 13 December 2012

Lapland

20 Mei 2012 - 26 Mei 2012

IJsland

Landen bezocht: