Peru - Lima en Cusco eerste dagen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tessa Bakker - WaarBenJij.nu Peru - Lima en Cusco eerste dagen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tessa Bakker - WaarBenJij.nu

Peru - Lima en Cusco eerste dagen

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

17 Februari 2013 | Peru, Cuzco

Donderdag ochtend na 5 kwartier in de file te hebben gestaan net aan m'n vlucht gehaald. Eerst naar Amerika gevlogen (Atlanta) en vanaf daar naar Lima, de hoofdstad van Peru. Helaas zijn ze m'n backpack vergeten op het vliegtuig te zetten dus die is nu onderweg naar Cusco. In Lima was het 1 uur 'snachts en snik heet! Snel met de taxi naar het hotel toe gereden en daar geslapen. 'S ochtends met een paar meiden van het hotel rondgelopen in de stad, het was ongeveer 35 graden. Daar hebben we typisch Peruaanse drankjes gedronken en een beetje rondgetourd. Even later nam ik de vlucht naar Cusco, dé bestemming! Het viel me gelijk op dat het veel en veel groter was dan ik me had voorgesteld, maar wel erg gezellig. De temperatuur verschilt tussen de 15 en 30 graden dus je kan nooit zeggen wat voor weer het wordt. M'n appartement is erg gelaxed en zit dicht bij het centrum. Voor 2 tot 3 Soles zit je al in de stad als je een taxi neemt (is ongeveer 50 tot 75 eurocent). Uiteraard proberen ze 5 soles te vragen als ze zien dat je blank bent.
De stad is erg levendig, overal en altijd mensen en muziek. Het schijnt ook elke avond 1 groot feest te zijn bij het uitgaans leven, maar dit moet ik nog zelf ontdekken want ik durf niet alleen over straat hier snachts. Als je door de stad loopt wordt je vaak aangesproken door bedelende kinderen, die overigens heel goed engels kunnen spreken. In tegenstelling tot de rest van de bevolking, die alleen spaans spreekt. Het is sneu, maar je moet niks aan ze geven want dan kom je er niet meer van af. Ben vandaag even op de markt wezen kijken, en werd meteen misselijk. Allemaal houten planken met complete varkens er op die ze ter plaatse in stukken hakken. Alle delen worden gewoon verkocht,, net als kippen tenen, kippen koppen, cavia's etc. Ook in de supermarkt wordt je niet vrolijk als je naar de groenten afdeling ga, alles is vies, oud en zwart. Dus dat word nog even uitzoeken wat ik komende tijd ga eten!
Verder heeft het appartement een eigen dakterras, waar je heerlijk kunt zonnen! Maar omdat je hier op 3400 meter hoogte zit is de zon erg fel en was dan ook meteen verbrand!
Het weer is niet te voorspellen, van stralende zon kan het binnen 1 minuut omslaan in regen. De regenbuien duren niet lang maar zijn heel extreem (tezamen met onweer). Het water stroomt in rivieren de weg af!
Verder heb ik niet veel last van de hoogteziekte. Hoogteziekte = duizeligheid, koppijn, erg moe, doordat er weinig zuurstof in de lucht zit. Maar je merkt wel als je even teveel doet dat je er last van krijgt!
De bevolking is erg vriendelijk! En veel mensen lopen ook nog in traditionele kleding rond, en dat willen we natuurlijk zien als toerist haha!
Verder zit de stad bomvol met zwerfhonden, die je ook de hele nacht hoort blaffen.
Deze week komt er een nederlands meissie naast me wonen die ook alleen reist, dus dat is zeker leuk! En ik zit er aan te denken een paar spaanse lessen te gaan volgen op school om zo wat meer mensen te kunnen ontmoeten.
Oja er schijnen hier ook dikke fette kakkerlakken te zitten (in Lima wel gezien, maar in Cusco gelukkig niet). Ik denk dat heel Cusco het te horen krijgt als ik er 1 tegen kom hahaha.
Morgen ga ik verder met waar ik was gebleven voor het onderzoek. En later deze week of volgende week naar Peru-planet (een Belgische tour operator) om een reisje te boeken voor 4/5 dagen naar de jungle van peru.
Nou dat was het wel een beetje tot nu toe,
Als ik een reisje heb gemaakt post ik weer een verslag

adios amigossssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Peru

3 maanden Cusco

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

CUSCOOOOO

05 Mei 2013

Cusco

08 April 2013

Arequipa - Chivay - Puno - Bolivia

11 Maart 2013

Cusco & jungle

17 Februari 2013

Peru - Lima en Cusco eerste dagen
Tessa

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 5865

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 14 Mei 2014

Panama

14 Februari 2013 - 17 Mei 2013

Peru

24 Augustus 2012 - 17 December 2012

Zweden buitenland studie

06 December 2012 - 13 December 2012

Lapland

20 Mei 2012 - 26 Mei 2012

IJsland

Landen bezocht: