Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tessa Bakker - WaarBenJij.nu Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tessa Bakker - WaarBenJij.nu

Cusco

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Mei 2013 | Peru, Cuzco

Na een paar verzoekjes is hier dan m'n volgende (en tevens laatste denk ik) reisverslag.

Hallooo mensen kinderen,

Tegenwoordig gaat alles weer prima hier in Cusco. Was alleen niet zo fijn al die bacterien, virussen en parasieten. Maar vandaag de laatste dag antibiotica en ik moet zeggen voel me al stukken beter. Alleen af en toe het idee dat ik van me stokkie ga maar weet nou niet precies waar dat aan ligt... Denk als ik terug ben ik Nederland maar even langs de dokter. Oja ik heb trouwens eencellige parasieten en geen wurmen of zo haahha gelukkig! Dat was trouwens op koninginnedag, toen de rest aan het beerpongen was, zaklopen, bier drinken, en ik lag in de kliniek :(
Oja met me scriptie gaat het nu ook weer goed! heb er wel even uitgelegen omdat ik de hele dag moe in me bed lag. Maar nu moet ik keihard aan de bak en dan 29 mei alles inleveren.

Cusco bevalt nog steeds prima! Het weer wordt steeds beter - in Holland ook hoorde ik? Zozo!!! Ben verbaast. Maar goed, hoe warmer het overdag wordt hier, wordt het 's avonds en 's nachts wel steeds kouder.
In het appartementje gaat het ook nog steeds prima. Alleen 3 of 4 weken geleden hadden we een feest gehouden en had de huisbaas schijnbaar overlast gehad dus mogen we geen feesten meer geven helaas. En ook geen volk meer uitnodigen en lawaai maken tussen 10 savonds en 6 sochtends....
Verder is het wel altijd gezellig thuis, vooral nu Linde een professionele pannekoekchef is geworden! (Linde als je dit leest, ik lust er wel een paar eigenlijk)
Oja ons Deense huisgenootje is ook lief. Zij gaat eind Mei weg, Linde gaat begin Juni weg en ik 10 Juni. Zit alleen heel erg te twijfelen over een aantal dingen. Wat wil ik nog persee doen voordat ik terugga? Ga ik nou wel of niet naar Machu Picchu? Of zal ik nog een paar dagen in Lima verblijven voordat ik vanaf daar naar huis vlieg? Zal ik een vliegticket naar Lima kopen of 24 uur in een skrale bus gaan zitten op redelijk onveilige wegen? (wat ik van de verhalen hoor) alhoewel de meeste mensen met de bus gaan, wat dan ook veel goedkoper is. Heb nog nooit gehoord dat er iets is gebeurd of zo. Oja en ben nog op zoek naar een mooie cowboy hoed maar volgens mij ben ik iets te kieskeurig! binnenkort in Pisac, waar we gaan paardrijden, zal ik er wel 1tje scoren.

Oja verder zit ik nog in twijfel of ik cavia zal eten of niet. Het is hier wel een delicatesse dus misschien moet ik het doen. Maar ja heb zelf jaren die beesies gehad dus miss kan ik het niet.... aangezien het hele geroosterde/gefrituurde? lichaam op je bord gooien met pootjes en kop eraan.

Verder ben ik best gewend aan de cultuur hier, alhoewel sommige dingen me blijven verbazen. Bijvoorbeeld dat mensen midden op de markt opeens bukken en gaan plassen. Of dat vrouwen gewoon borstvoeding geven in restaurants...
dit gaat natuurlijk een beetje te ver, maar ik denk wel dat als ik terug Kom in Nederland dat ik minder schaamtegevoel ken (niet dat ik dat veel had of zo maar toch) en denk dat ik wel wat anders ben gaan denken als dat toen ik terug kwam uit zweden. niet zo gek ook eigenlijk.

Oja, de jongens/mannen hier, maakt niet uit hoe oud ze zijn en wat voor baan ze hebben, ze flirten met je. Soms passeer je een knulletje van 15 op de stoep, en die fluistert even snel in je oor 'beautiful'. Of je loopt op straat en een taxi chauffeur van over de 40 rijd heel langzaam voorbij, doet zn raampje open en roept: 'holaaaaaa guapa' (hallo lekkerding)
Nahhh ik moest ZO hard lachen!! Zon ouwe man... maar ook gewoon politie agenten, eigenlijk iedereen doet het. Dat is normaal.
Maar wel grappig tijdens het uitgaan als je wat van je willen en je wijst ze af want je zegt ik heb al een vriend, dan zijn ze binnen een oogblink weg , OF ze vragen 'maar heb je dan ook al een peruaanse vriend'? Of je praat even gezellig en dan is het zo van 'ik vind je leuk ik ben verliefd jij bent de enige voor mij je zit in mn hart ik kijk nooit meer naar andere vrouwen' welke vrouw valt voor dit soort teksten hahaha!?

Naja goed ik ga de laatste maand zoveel mogelijk genieten en knallen voor me scriptie. En heb zoveel binnengezeten laatste tijd dat mn bruine huid bijna weg is dus moet ook nog maar een beetje gaan zonnen!

Tot in Nederland :D !

Besos ! xx

  • 05 Mei 2013 - 19:50

    Jolien:

    Als je last hebt van de mannen gewoon de lesbie act opvoeren! doen Ana en ik ook altijd;) zeer niceee x

  • 05 Mei 2013 - 21:21

    Tessa Bakker:

    hahaha dan zullen er opeens veel lesbies in cusco zijn ;p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Peru

3 maanden Cusco

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

CUSCOOOOO

05 Mei 2013

Cusco

08 April 2013

Arequipa - Chivay - Puno - Bolivia

11 Maart 2013

Cusco & jungle

17 Februari 2013

Peru - Lima en Cusco eerste dagen
Tessa

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 5842

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 14 Mei 2014

Panama

14 Februari 2013 - 17 Mei 2013

Peru

24 Augustus 2012 - 17 December 2012

Zweden buitenland studie

06 December 2012 - 13 December 2012

Lapland

20 Mei 2012 - 26 Mei 2012

IJsland

Landen bezocht: