CUSCOOOOO - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tessa Bakker - WaarBenJij.nu CUSCOOOOO - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tessa Bakker - WaarBenJij.nu

CUSCOOOOO

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

31 Mei 2013 | Peru, Cuzco

Toch nog een aller aller aller laatste reisblog!!
Komt ieh...

Wat heb ik allemaal meegemaakt? Even denken...
2 weekendjes terug gingen ik, manon en annelaura raften en ziplinen.
Het raften vond ik in het begin best eng, maar uit eindelijk ging het allemaal best rustig en soepeltjes en kon ik ook nog een beetje van de mooie omgeving genieten. Na het raften de sauna in geweest en toen gaan ziplinen. Die waren niet heel lang maar was wel echt leuk om te doen! De dag erop ging ik naar Pisac (dorpje dichtbij) en daar paardijden. Ook dat had ik nog nooit gedaan maar was ook erg leuk. Onderweg kwamen we grote bergen brandend afval tegen in de bossen, waar allemaal zwijnen en varkens de boel op zaten te eten. En daarna worden ze alsnog verkocht...
Heel slim; de dag erna ging ik chinees eten en bestelde ik varkensvlees.... maar wist eff niet of die Spaanse / Engelse naam nou varken betekende. Dikke lappen vlees, en jahoor de dag erna werd ik ziek. Later bleek dat ik een varkenslintworm had gekregen van dat besmette vlees, heel erg fijn allemaal weer. Maagkrampen van hier tot tokio. Maargoed na de medicijnen voelde ik me weer prima en was ik er van af. Moraal van het verhaal; eet geen varkensvlees en eet eigenlijk helemaal niets. Overal kan je wat oplopen.

Oja verder was het moederdag toen ik in Pisac was. En daar is zon grote 'openbare' oven waar peruanen wat moeten betalen en hun eten erin kunnen stoppen. Dus iedereen kwam aan met platen vol cavias om die erin te doen. Zag ze ook cavias villen en insmeren met olie en weet ik het allemaal. Opzich ben ik dit soort dingen wel gewend maar nu stond er achter mij een hok vol hele schattige (LEVENDE) cavias dus dan weet je al hoe laat het is. :( dat vind ik dan wel weer zielig.

Verder me scriptie afgerond en nu wachten op de uitslag. Als ik het haal dan spring ik echt een gat in de lucht! Aan het einde was het best stressen, ook omdat ik echt een aantal keer ziek ben geweest enzo.

Ik heb nog tot woensdag in Cusco. Dan ga ik naar Ica om daar te zandboarden en vanaf Ica door naar Lima (de hoofdstad). Daar 2 dagen rondzwerven en dan naar huis vliegen. Dus nu alle laatste souvenirs kopen en dingen bezoeken en fotos maken, voordat het niet meer kan.

Om even een terugkijk te hebben, zie onderstaand lijstje:

Wat ik zal missen aan Peru

-Eindeloze geflirt van alles en iedereen
-Goedkoop eten, vers fruit en sapjes
-Goedkoop in het algemeen
-De vrijheid in het zijn van jezelf, zonder dat anderen commentaar leveren over hoe je er uit ziet, wat je aan hebt etc.
-Respect dat mensen voor elkaar hebben
-De passie die mensen hier voor dingen hebben
-Dat het niet om materiële zaken gaat; wanneer je gezond bent, en je familie is dat ook dan is er niets aan de hand
-De prachtige natuur en veelzijdigheid van het Peruaanse landschap
-De relaxedheid die hier heerst
-De onwijs toffe mensen die ik hier heb ontmoet, overal vandaan
-Het feit dat jongens goed kunnen dansen
-De Latijns Amerikaanse zwoele cultuur gevoel wat je constant blij maakt
-De mooie avondjes met een goede live rock band
-Dat je iedereen altijd een kus op de wang geeft wanneer je een bekende ziet of iemand ontmoet
-Het zoete brood en lomo saltado
-Je baas doet moeite een goede persoonlijke band te creëren en over familie etc. te praten , waardoor al het personeel vrolijk is en zich thuis voelt


Waar ik naar uit kijk in Nederland

-Vers en schoon fruit, groenten, vlees en drinkwater
-Altijd een warme douche
-Mijn lieve mama en de rest van familie en vrienden weer zien
-Het feit dat er altijd water uit de kraan komt, en je dit ook kan drinken
-Dat ik niet meer bang hoef te zijn voor vreemde ziektes
-Veiligheid
-Mijn LEUKE kleding en LEUKE schoenen weer aan kunnen doen
-Dat er voor me gekookt wordt (alhoewel het eten hier echt lekker is en het dus ga missen)
-Geen kinderen hoeven zien die ‘s nachts op straat werken
-Relatief weinig armoede hoeven zien
-Het afronden van mijn opleiding en het begin aan een leven vol nieuwe uitdagingen
-Geen vieze paardenkoppen, varkenskoppen, kippenharten, varkensdarmen, koeientongen en weet ik het allemaal op de markt te zien (en vooral te RUIKEN)
- hoef geen mensen van 80+ meer te zien die keihard werken elke dag om te overleven, terwijl ze hun hele leven al keihard hebben gewerkt

Nou dat was het wel zon beetje. Verder heb ik een mooie tattoo laten zetten op me rug. De tekst is een gedichtje dat me moeder op een kaart naar mij had geschreven. Het is ook getattooeerd in haar handschrift. Ben er erg blij mee.

Nou ik zie jullie vast wel weer in Nederland. Mocht je me zien willen janken dan zie ik je 11 juni om 08;25 op schiphol. (janken is overigens van verdriet omdat ik cusco heel erg ga missen maar ook omdat ik super blij zal zijn weer thuis te zijn)

Groeeeetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Peru

3 maanden Cusco

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

CUSCOOOOO

05 Mei 2013

Cusco

08 April 2013

Arequipa - Chivay - Puno - Bolivia

11 Maart 2013

Cusco & jungle

17 Februari 2013

Peru - Lima en Cusco eerste dagen
Tessa

Actief sinds 06 Feb. 2013
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 5839

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 14 Mei 2014

Panama

14 Februari 2013 - 17 Mei 2013

Peru

24 Augustus 2012 - 17 December 2012

Zweden buitenland studie

06 December 2012 - 13 December 2012

Lapland

20 Mei 2012 - 26 Mei 2012

IJsland

Landen bezocht: